Na svaku petu benzinsku pumpu na jugu Srbije je, u poslednje vreme, stavljen katanac. Cene goriva na severu Kosova i Metohije niže su od 20 do 30 odsto, pošto su tamo naftaši oslobođeni plaćanja PDV. Zato sve veći broj vozača iz Srbije odlazi u pogranična mesta i kupuje jeftiniji benzin i dizel, što smanjuje posao na pumpama u Srbiji. Prema podacima Agencije za privredne registre, na jugu Srbije sada radi 78 benzinskih pumpi, a za poslednjih nekoliko godina 22 su izbrisane iz evidencije. Naftaši kažu da je u Srbiji prošle godine radilo oko 1.450 benzinskih pumpi, dok ih je samo na teritoriji Kosova i Metohije bilo čak 1.480, od kojih je veliki broj - nelegalnih. Zbog znatno nižih cena goriva na severu Kosmeta, neki od vlasnika benzinskih pumpi u Novom Pazaru, Tutinu, Raškoj i Kraljevu već su zatvorili svoje pumpe, a pojedini se upravo spremaju da „stave katanac u bravu“.
Na svaku petu benzinsku pumpu na jugu Srbije je, u poslednje vreme, stavljen katanac.
Cene goriva na severu Kosova i Metohije niže su od 20 do 30 odsto, pošto su tamo naftaši oslobođeni plaćanja PDV. Zato sve veći broj vozača iz Srbije odlazi u pogranična mesta i kupuje jeftiniji benzin i dizel, što smanjuje posao na pumpama u Srbiji.
Prema podacima Agencije za privredne registre, na jugu Srbije sada radi 78 benzinskih pumpi, a za poslednjih nekoliko godina 22 su izbrisane iz evidencije. Naftaši kažu da je u Srbiji prošle godine radilo oko 1.450 benzinskih pumpi, dok ih je samo na teritoriji Kosova i Metohije bilo čak 1.480, od kojih je veliki broj - nelegalnih.
Zbog znatno nižih cena goriva na severu Kosmeta, neki od vlasnika benzinskih pumpi u Novom Pazaru, Tutinu, Raškoj i Kraljevu već su zatvorili svoje pumpe, a pojedini se upravo spremaju da „stave katanac u bravu“. Jer, otkad je država 2008. godine, kao pomoć Srbima na severu Kosova, prestala da obračunava PDV za gorivo, šverc je počeo da „cveta“.
Vlasnik „Formula-petrola“ iz Novog Pazara Nusret Murtezić kaže da je za sve kriva država koja već četiri godine na neprimeren način i na svoju štetu favorizuje pumpadžije na severu Kosmeta, među kojima je i puno divljih.
- Situacija je neodrživa, neki su već zatvorili pumpe, a mi koji još radimo svakodnevno pravimo gubitke i spremamo se za bankrot - kaže Murtezić.
- Očigledno neko ima interesa da gorivo na severu Kosmeta bude bar 20 do 30 odsto jeftinije od goriva u Srbiji i da se njime na veliko švercuje.
U Udruženju vlasnika privatnih benzinskih pumpi kažu da su mnoge pumpe na jugu Srbije u velikim finansijskim problemima, pa će od države uskoro zatražiti da ih zaštiti.